De Bilt in Debat

zaterdag 09 maart 2019

Op woensdag 13 maart vindt in Het Lichtruim een debatavond plaats. Op deze avond zullen gemeenteraadsleden ‘verantwoording’ af leggen over het afgelopen jaar. Ook zal gesproken worden over de komende Provinciale en Waterschapsverkiezingen. U bent van harte uitgenodigd voor deze avond.

De Bilt in Debat

Onder bovenstaande titel presenteert Idea Cultuur op 13 maart een debatavond in Het Lichtruim. Deze avond is een vervolg op het debat gehouden in maart 2018, voorafgaand aan de gemeenteraadsverkiezingen. Nu, een jaar later, worden alle partijen uitgenodigd om terug te blikken op het afgelopen jaar en komen vragen aan bod als:

• wordt er samengewerkt als beloofd?
  • welke verkiezingsbeloften zijn nagekomen?
  • waarom duurde de formatie van het college zo lang?

Lokale politici worden ondervraagd over het afgelopen jaar. Ook het raadslid van de ChristenUnie zal acte de présence geven. Tevens wil men deze avond vooruitblikken op de verkiezingen van de Provincie en de Waterschappen op 20 maart en wellicht zelfs de Europese verkiezingen op 23 mei. Bij de Provinciale verkiezingen staan onderwerpen op de agenda die ook lokaal van belang zijn en ons in De Bilt raken. Denk aan openbaar vervoer, rode en groene contouren, de energiediscussie, etc. Voor de Waterschappen is bijvoorbeeld het in toenemende extreme natte en droge periodes op orde houden van de waterhuishouding een belangrijk thema. Het zijn onderwerpen die ons allemaal raken en waar de ChristenUnie De Bilt ook zeker bij betrokken is.

U bent dan ook van harte uitgenodigd deze avond bij te wonen. De avond is gratis en wordt gehouden in Theaterzaal Het Lichtruim, Planetenbaan 2, Bilthoven, van 20:00 uur tot 22:00 uur.

Het is raadzaam en gewenst om te reserveren via www.ideacultuur.nl/debat.

Archief > 2019 > maart