Omzien naar elkaar

Ouderen mantelzorg.jpgwoensdag 25 maart 2020

In zijn nieuwsbrief van 20 maart verwees onze landelijke fractievoorzitter Gert-Jan Segers naar het platform NietAlleen, dat een week eerder begonnen was door enkele christelijke organisaties, waaronder de ChristenUnie.

Het is een platform van vraag en aanbod, maar niet zoals de platforms waarop goederen verhandeld worden, maar nu een platform waarop hulpvraag en hulpaanbod op elkaar afgestemd worden.
Omdat we elkaar nodig hebben, juist in deze verwarrende, soms beangstigende tijd. Niemand hoeft alleen te zijn, niemand hoeft het alleen te doen. We kunnen, nee, we moeten elkaar helpen! Juist als ChristenUnie leden is het onze taak onze naasten bij te staan waar mogelijk. Immers, zonder werken, zonder er-zijn-voor-elkaar, is ons geloof dood, zoals we o.a. lezen bij Jakobus: “Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood” (Jak. 2:17).
Aan de andere kant mogen we ook weten dat God ons niet alleen laat: Hij ziet naar ons om en komt ons te hulp wanneer wij tot Hem roepen. Zoals de psalmist zegt in Psalm 121: Mijn hulp is van de Here, die hemel en aarde gemaakt heeft (Ps. 121:2).
Laten ook wij, hier in de gemeente De Bilt, goed om ons heen kijken om te zien waar hulp nodig is, waar mensen het alleen niet redden. Soms is zelfs een telefoontje al heel belangrijk!

Archief > 2020 > maart