Impact Factory gaat los!

GJS nieuwe foto uitgeknipt in rondje.pngdonderdag 17 september 2020

Op een inspirerende wijze startte zaterdagmorgen 5 september met de ‘Impact Factory’ de campagne van de ChristenUnie richting de landelijke 2e Kamerverkiezingen in 2021.

Vanuit de studio van Groot Nieuws Radio in Groningen werden de lokale afdelingen van de ChristenUnie met het startschot van de ‘Impact Factory’ geïnformeerd en enthousiast gemaakt om een succesvolle bijdrage te leveren aan de landelijke campagne.

Onder leiding van de EO radiopresentator Joram Kaat spraken Sven Leeuwenstein (aanjager Global Leadership Summit bij Stichting Opwekking), Bina Chirino (voorzitter jongerenorganisatie Perspectief), Gerrit v.d. Berg (landelijk campagneleider ChristenUnie) en natuurlijk onze fractievoorzitter in de 2e Kamer Gert-Jan Segers met elkaar. Ze spraken vanuit hun eigen perspectief over de aanstaande periode van promotie en zichtbaarheid.

Er is veel gezegd; ik licht de drie speerpunten er voor u uit:

• Zorg voor elkaar
  • Groei en Bloei
  • Rentmeesterschap: onze aarde

De drie motto’s hebben impact op alle facetten van het streven naar een christelijk sociale politiek. Zorg voor elkaar gaat over de zorg, de samenleving en ook onze christelijke opdracht tot medemenselijkheid. Denk bij groei en bloei aan onze welvaart die beter vertaald moet worden naar welzijn voor iedereen. Ons rentmeesterschap staat juist nu volop in de belangstelling door de oproep aan christelijke partijen om meer kleur te bekennen in de zorgelijke strijd om ons klimaat en de leefbaarheid van onze planeet.

De vragen die we vanuit De Bilt hadden voorbereid, werden door deze speerpunten en door de gloedvolle bewoordingen van onder andere Gert-Jan Segers en Sven Leeuwenstein eigenlijk al beantwoord. Toch even op een rijtje:

1. Hoe bereiken we burgers die geen christelijk geloof aanhangen en/of niet open staan voor een gesprek vanuit onze kerkelijke kaders?
  2. In Trouw van 30 augustus werd in een artikel kritisch gekeken naar de bescheiden rol van de christelijke partijen als het gaat om het beschermen van onze planeet. Wat kunnen we in de politieke plannen van de ChristenUnie verwachten op dit punt?
  3. De onenigheid tussen Carola Schouten en de boeren was heel scherp; haar standvastigheid daarbij was indrukwekkend. Uiteindelijk bleek uit nader onderzoek dat haar door dik en dun verdedigde aannames niet konden worden bewezen. Dat was voor haar reden om het eerder voorgenomen beleid grotendeels terug te draaien. Hoe kunnen wij de overwegingen achter zulke beleidskeuzes en -bijstellingen zo goed mogelijk proberen uit te leggen aan onze kiezers?

De Impact Factory ging op woensdag 9 en donderdag 10 september verder met twee rondes met workshops. Daarna worden de lokale afdelingen de komende tijd via diverse kanalen op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en verdere stappen. Zo zijn er onder andere 10 regionale groepen opgericht voor de campagneleiders in den lande.

Het is fantastisch om te weten dat de landelijke fractie en het partijbureau van onze ChristenUnie ook daadwerkelijk inzet op en werk maakt van het belang dat ze hechten aan de invloed van lokale afdelingen op de landelijke politiek.

Deze inventieve en super goed georganiseerde start heeft bij fractie en bestuur van de ChristenUnie De Bilt veel positieve energie opgewekt. Willen ook u en jij zich in De Bilt inzetten voor de campagne voor de 2e Kamerverkiezingen? Uw inbreng in de vorm van ideeën, concrete initiatieven, vragen, financiële ondersteuning en bovenal uw en jouw gebed is voor ons onmisbaar!!

Neem voor nadere informatie gerust contact met mij op.

Otto Oussoren

Lokaal campagneleider 2e Kamerverkiezingen