Connie Brouwer beoogd lijsttrekker ChristenUnie De Bilt

Foto Connie Brouwer.jpgzondag 28 februari 2021

Op 22 februari is in de algemene ledenvergadering onder meer de beoogde top van de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 vastgesteld. De eerste plaats wordt ingenomen door Connie Brouwer. Ons huidige raadslid, Theo Aalbers, neemt de tweede plaats in.

Op 22 februari jl. hebben wij in de algemene ledenvergadering alweer de eerste stappen gezet naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De selectiecommissie die de kieslijst opstelt is benoemd. Ook is de commissie die het verkiezingsprogramma gaat schrijven benoemd. Evenals de vertrouwenspersoon in het traject naar de verkiezingen toe. Maar we hebben zelfs al een stap verder gezet: de beoogde top-2 van de kieslijst is vastgesteld.

Connie Brouwer heeft inmiddels al zo’n zeven jaar ervaring als gemeenteraadslid voor een plaatselijke partij. De afgelopen jaren hebben Connie Brouwer en Theo Aalbers veel samen gewerkt. Connie is er in de loop van de afgelopen jaren achter gekomen dat zij met haar gedachtegoed op veel gebieden eigenlijk heel goed past bij de christelijk sociale politiek van de ChristenUnie.
Haar aandacht in de raad gaat vooral uit naar het sociaal domein, naar hen die onze zorg en aandacht het meest nodig hebben, en naar goed rentmeesterschap: zorgvuldig omgaan met energie en natuurlijke hulpbronnen. Zij vindt het goed betrekken van burgers bij grote  raadsonderwerpen, zoals sociaal domein, woningbouw, energietransitie en bestemmingsplannen heel belangrijk. Naar haar mening kan de gemeente daar nog veel aan verbeteren. Connie Brouwer voelt zich een gezegend mens dat zij haar kennis van en ervaring met de uiteenlopende beleidsterreinen én de Biltse politiek nu in dienst mag stellen van de ChristenUnie.

Theo Aalbers gaf het bestuur van de ChristenUnie te kennen zich in de volgende raadsperiode nog volop in te willen zetten voor de ChristenUnie, maar niet meer als lijsttrekker/fractievoorzitter. Hij heeft de afgelopen jaren de samenwerking met Connie Brouwer, Otto Oussoren (commissielid van de ChristenUnie) en de steunfractie van de ChristenUnie als heel prettig ervaren. Theo Aalbers ziet er dan ook naar uit de prettige samenwerking in de volgende raadsperiode voort te zetten.

Bestuursvoorzitter Martin van der Grift is heel blij met deze beoogde top van de kieslijst. Zeer ruime ervaring, vernieuwing en continuïteit komen op de kieslijst heel mooi samen met deze invulling van de topposities. In het najaar stelt de algemene ledenvergadering de definitieve kieslijst vast. Met de besluiten die nu in de algemene vergadering genomen zijn, kunnen we de komende maanden goed aan de slag om ons voor te bereiden op de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. De fractie en het bestuur waarderen het zeer dat we zo’n brede groep van leden hebben die zich daarvoor wil inzetten. Wij wensen allen die zich op de één of andere manier voor de gemeenteraadsverkiezingen gaan inzetten veel plezier en veel zegen toe!